Svet médií 4

Štvrtá časť inovatívneho vzdelávacieho programu, ktorý zvyšuje u žiakov mediálnu gramotnosť a stimuluje kritické myslenie.

Audiovizuálna prednáška pre žiakov stredných škôl
V poslednej, štvrtej časti cyklu študentom predstavíme dejiny svetového filmu od roku 2000 až po súčasnosť, čo osloví najmä dnešnú generáciu študentov, pre ktorých sú práve toto filmy, na ktorých vyrastali. Poukážeme na rozdiely vývoja filmového jazyka, ktorý prešiel od počiatku kinematografie veľkými zmenami. Neostaneme však len pri tom.

Žijeme vo svete médií. Film, reklama, či videoklipy nás sprevádzajú na každom kroku. No nestačí len konzumovať. Ak nechceme ostať len pasívnymi príjemcami musíme sa naučiť audiovizuálnemu dielu rozumieť, poznať jeho jazyk, históriu a súvislosti. Svet audiovizuálnych obsahov je nesmierne bohatý, jeho lepšie pochopenie nám otvára úplne nový spôsob jeho vnímania a výberu. Filmové umenie je vďaka svojej vizuálnosti a jazykovej bezbariérovosti prístupné všetkým ľuďom na svete. Ale aby divák naozaj chápal jeho hodnoty a spoločenský presah, je dôležitá základná znalosť dejín kinematografie a dôsledné triedenie konzumovaného mediálneho obsahu, ktorý na náš útočí z každej strany. Je len málo vecí tak fascinujúcich ako práve film.

  

90 minút  

Predstavenie je vhodné pre mladých divákov a diváčky od 13 rokov.

 

 

V štvrtej časti vám predstavíme:

 

SVETOVÝ FILM – 2000 - SÚČASNOSŤ – MODERNÁ KINEMATOGRAFIA, ROZDIELY UMELECKÉHO A KOMERČNÉHO SVETA

Ročne vzniká viac ako 8 tisíc filmov a toto číslo stále rastie. Udržať si prehľad v tak obrovskej umeleckej oblasti je náročné. Hlavne ú mladších divákov, ktorí konzumujú najmä americké novinky a tzv. mainstreamovú kinematografiu. Jedná sa o akési vyvrcholenie dejín filmu,ktoré sme odštartovali vo Svete médií 1.

OD FILMOV K FENOMÉNU SERIÁLOV A POČÍTAČOVÝCH HIER

Seriály sú absolútnym audiovizuálnym fenoménom našej doby. Za ostatných 40 rokov prešla televízna tvorba mimoriadnym vývojom a scenáristicky nielen dobehla, ale často aj prekonáva tú filmovú. Mladí ľudia trávia veľa času sledovaním seriálov a často nemajú znalosť ich histórie a vývoja. To sa týka aj estetiky počítačových hier, ktorá sa už priblížila štruktúre filmových príbehov.

KREATIVITA A VTIP V OCEŇOVANÝCH SVETOVÝCH REKLAMÁCH

Celý projekt mediálneho vzdelávania uzavrieme inteligentnými edukatívnymi reklamami, ktoré predstavujú spojenie individuality, vtipu a prevedenia. Krátke spoty sú mimoriadne inšpiratívne a umožňujú doslova naštartovať kreatívne a kritické uvažovanie mladých ľudí.

 

 

Referencie

1/1

 

Manažérka pre predaj inscenácie:

 

Mgr. Daniela Hainová

0940 984 484

objednavky@divadelnecentrum.sk

 

Ing. Ema Šenšel

0948 434 454

 ema@divadelnecentrum.sk

 

 

Mohlo by vás zaujímať:

Svet médií 3

Svet médií 3