Audiovizuálna prednáška pre žiakov stredných škôl
V poslednej, štvrtej časti cyklu študentom predstavíme dejiny svetového filmu od roku 2000 až po súčasnosť, čo osloví najmä dnešnú generáciu študentov, pre ktorých sú práve toto filmy, na ktorých vyrastali. Poukážeme na rozdiely vývoja filmového jazyka, ktorý prešiel od počiatku kinematografie veľkými zmenami. Neostaneme však len pri tom.
Žijeme vo svete médií. Film, reklama, či videoklipy nás sprevádzajú na každom kroku. No nestačí len konzumovať. Ak nechceme ostať len pasívnymi príjemcami musíme sa naučiť audiovizuálnemu dielu rozumieť, poznať jeho jazyk, históriu a súvislosti. Svet audiovizuálnych obsahov je nesmierne bohatý, jeho lepšie pochopenie nám otvára úplne nový spôsob jeho vnímania a výberu. Filmové umenie je vďaka svojej vizuálnosti a jazykovej bezbariérovosti prístupné všetkým ľuďom na svete. Ale aby divák naozaj chápal jeho hodnoty a spoločenský presah, je dôležitá základná znalosť dejín kinematografie a dôsledné triedenie konzumovaného mediálneho obsahu, ktorý na náš útočí z každej strany. Je len málo vecí tak fascinujúcich ako práve film.
90 minút
Predstavenie je vhodné pre mladých divákov a diváčky od 13 rokov.
SVETOVÝ FILM – 2000 - SÚČASNOSŤ – MODERNÁ KINEMATOGRAFIA, ROZDIELY UMELECKÉHO A KOMERČNÉHO SVETA
Ročne vzniká viac ako 8 tisíc filmov a toto číslo stále rastie. Udržať si prehľad v tak obrovskej umeleckej oblasti je náročné. Hlavne ú mladších divákov, ktorí konzumujú najmä americké novinky a tzv. mainstreamovú kinematografiu. Jedná sa o akési vyvrcholenie dejín filmu,ktoré sme odštartovali vo Svete médií 1.
OD FILMOV K FENOMÉNU SERIÁLOV A POČÍTAČOVÝCH HIER
Seriály sú absolútnym audiovizuálnym fenoménom našej doby. Za ostatných 40 rokov prešla televízna tvorba mimoriadnym vývojom a scenáristicky nielen dobehla, ale často aj prekonáva tú filmovú. Mladí ľudia trávia veľa času sledovaním seriálov a často nemajú znalosť ich histórie a vývoja. To sa týka aj estetiky počítačových hier, ktorá sa už priblížila štruktúre filmových príbehov.
KREATIVITA A VTIP V OCEŇOVANÝCH SVETOVÝCH REKLAMÁCH
Celý projekt mediálneho vzdelávania uzavrieme inteligentnými edukatívnymi reklamami, ktoré predstavujú spojenie individuality, vtipu a prevedenia. Krátke spoty sú mimoriadne inšpiratívne a umožňujú doslova naštartovať kreatívne a kritické uvažovanie mladých ľudí.
Referencie
„Úprimne Vám ďakujem za výborne spracovanú tému, ktorá je našim študentom blízka vďaka predmetu Mediálna výchova a Umenie a kultúra. Dostala som len pozitívne ohlasy tak zo strany kolegov ako aj žiakov. Ďakujeme teda ešte raz a budeme radi, ak nás budete v budúcnosti informovať o Vašich ďalších projektoch.
Mgr. Zgútová, Dolný Kubín
Mgr. Daniela Hainová
0940 984 484
objednavky@divadelnecentrum.sk
Ing. Ema Šenšel
0948 434 454
ema@divadelnecentrum.sk